FieldBuddy lanceert smartphone app voor servicemonteurs

FieldBuddy lanceert een smartphone app waarmee het werk van servicemonteur op eenvoudige manier georganiseerd en gepland kan worden.

De app is gebaseerd op open source-technologie die is ontwikkeld door Facebook. Met FieldBuddy Swift kunnen servicebedrijven hun werkprocessen optimaliseren en effectiever inrichten. De app is beschikbaar voor iOS en Android.

Planning en werkbonnen

Gebruikers hebben toch al vaak een smartphone bij zich, stelt het bedrijf in een persbericht. Zij image-155x300 hoeven met de introductie van Fieldbuddy Swift niet altijd meer een laptop of tablet aan te schaffen als ze de werkprocessen willen digitaliseren. Dankzij de softwareoplossing hebben binnendienstmedewerkers realtime inzicht in de planning, zodat werkbonnen makkelijk ingepland kunnen worden. Buitendienstmedewerkers ontvangen hierbij werkbonnen via de app op hun smartphone. Ze zien de benodigde informatie zoals de probleemomschrijving, servicehistorie, contract en installatiehandleidingen. Na de werkzaamheden worden de werkbonnen automatisch verwerkt en gefactureerd. Tevens houdt de app het materiaalgebruik en werktijd bij.

Back-end

De workflows van servicebedrijven en -afdelingen kunnen met de nieuwe app worden vereenvoudigd, meent het bedrijf. Het proces vanaf het moment dat monteurs werkbonnen ontvangen tot het moment dat de werkbonnen in de back-end terechtkomen is duidelijk en overzichtelijk. Daarnaast is er snelle toegang mogelijk tot functies van de telefoon, zoals kaarten, kalender, contactenlijst en email.