Managementoplossing voor onderhoud aan datacenters haalt 5 miljoen dollar op tijdens investeringsronde
Maintenance Assistant heeft 5 miljoen dollar opgehaald in een investeringsronde die werd geleid door BuildGroup. Maintenance Assistant ontwikkelt cloud gebaseerde software die helpt onderhoudswerkzaamheden in onder andere datacenters efficiënt uit te voeren, verspilling terug te gaan en kostbare downtime te minimaliseren.
Apparatuur in datacenters heeft onderhoud nodig hebben. Om onderhoudswerkzaamheden in goede banen te leiden en zo efficiënt mogelijk uit te voeren heeft Maintenance Assistant het computerized maintenance management system (CMMS) ontwikkeld. Met het CMMS kunnen bedrijven onderhoudswerkzaamheden aanvragen, inplannen en in goede banen leiden. Indien bijvoorbeeld schade wordt ontdekt aan een koelmachine kan een gebruiker deze machine via het CMMS opzoeken, aangeven welke schade waar is ontstaan en direct een verzoek indienen de schade te repareren. Onderhoudsmedewerkers krijgen dit verzoek vervolgens binnen, en kunnen dankzij het CMMS precies zien welke werkzaamheden moeten worden uitgevoerd.
Op maat aanpassen
Het CMMS kan door bedrijven worden aangepast op hun eigen workflows. Zo kunnen de informatieformulieren voor het aanvragen van onderhoudswerkzaamheden op maat worden samengesteld. Daarnaast is het mogelijk bepaalde features uit of juist in te schakelen. Overbodige features kunnen hierdoor worden verborgen om te zorgen dat de oplossing overzichtelijk blijft. Het systeem draait in de cloud en is via iedere webbrowser te gebruiken, ongeacht het apparaat dat hiervoor wordt gebruikt. Ook op mobiele apparaten is het platform hierdoor beschikbaar.
Met het geld dat Maintenance Assistant heeft opgehaald tijdens de financieringsronde wil het bedrijf zich meer gaan richten op middelgrote en grootzakelijke bedrijven. Peter Freeland, één van de oprichters van BuildGroup, treedt toe tot het Raad van Bestuur van Maintenance Assistant.